Nu tar v 2 veckors semester och det blir tyvärr de sista 2 med längre sammanhållande resor detta året.

Äntligen blev det dags att packade Sigge och ge oss iväg för lite miljöombyte och rekreation.
Välbehövligt i dessa tider.

Vi håller oss till campingar där vi vet att det blir enkelt att hålla avstånd till andra samt i en miljö som känns bra. Vi startade från Skutskär på lördagen 15/8 efter sovmorgon och frukost.

15-18/8 Nora var vårt första mål. Vi checkade in på plats 78 som låg rakt upp mot servicehuset. Platsen var bra och en hel del husbilar var på plats men alla hade placerat sig med en plats tom emellan. Kändes bra.
Servicehuset var i ännu sämre skick än förra gången, det enda positiva var att det städades ordentligt och att handsprit fanns tillhands.
Solen sken och det var riktigt skönt väder vilket visade sig på tillhörande badplats ( där tänkte ingen på att hålla avstånd alls) . Det var hur många människor som helst där. Parkeringen räckte inte till så det parkerades efter vägarna vid bostadshusen, hur dumt som helst.
Vi tog en promenad in till centrum där var det inte så trångt så vi kunde hålla avstånden.
Vi hade oturen att få en husbilsgranna snett ovanför oss som hade den "goda" smaken att spela musik för oss hela dagen, någon slags jazzmusik, mycket enerverande.
Vi stannade där 15-18/8.

Nora

Nåja vi hade ett par fina dagar i alla fall innan vi beslöt oss för att åka vidare och lotten föll på
18-19/8 Vadstena. Där var det gott om plats så vi åkte omkring och försökte hitta en bra plats vid vattnet men hittade ingen som lockade. Mycket underliga platser
Det  blev plats 917 på stora gräsplan ut mot vägen. Servicehuset visade sig också vara lika fint som förra gången. Fortfarande mycket varmt så det första vi gjorde var att rulla ut markisen så vi fick lite skugga. Efter lite eftermiddagskaffe blev det en cykeltur in till centrum och inhandlade lite smått o gott, samt turistade lite i den vackra stan. Resten av dagen o kvällen gick i lugnets tecken.
Där stannade vi 18-19/8.

Vadstena

19-22/8. Efter frukost bestämde vi oss för att åka vidare och bestämde oss för att åka till Hjo.
Här var det ganska mycket campinggäster så vi tog plats nr 12 som låg alldeles vid receptionen ( på gott och ont skulle det visa sig). Men vi kände att vi skulle må bra av att stanna några dagar där.
Vädret var med oss så ut med markis o möbler. Vi boade in oss och njöt av tillvaron. Det var promenadavstånd in till centrum så det blev en promenad dit.

Vassbacken

22-23/8 Vassbacken blev nästa stopp. En liten men idyllisk camping. Vi fick en plats med näsan mot Göta kanal , plats 14. Ganska många husbilar där. Tyvärr så var det alldeles för blåsigt för att kunna sitta ute och mysa riktigt. Markis var inte att tänka på så det fick bli tröja på och hålla i hatten och äta lunchen ute.
Vi drar vidare i morgon.

23-24/8 Töreboda fick det bli, även här med näsan mot kanalen. Synd bara att båtarna kunde räknas på ena handen. Stora platser och välskötta servicehus. Ytterligare ett under uppbyggnad närmare där vi stod, det var lite långt just nu. En fin promenad längs kanalen in till centrum, där vi letade ett fik. Hittade inget som var öppet, vi hade passerat förbi det enda på vägen in till stan, visade det sig.

Töreboda

24-28/8 Kristinehamn Det blev några lata dagar som avslutning på en av våra favoritcampingar. Här trivs vi, har sett ut en plats som ger oss utsikt mot vattnet och näsan mot solen och markisen ute om det behövs. Betydligt livligare på sjön här, det går t o m riktiga fartyg ända upp till stan.

Förutom sedvanlig shoppingtur per cykel in till stan så tog vi även en tur ner till Picassostatyn och fikade.
Rejält utvilade rullade vi så hemåt efter två veckor med bitvis riktigt bra väder.