Då avslutar vi 2019 med en liten sammanfattning om det som hänt under året.

(Text i rött visar att det finns en bild i fliken "bilder")

Året började med en hel del snö som vi fick stå ut med. Vi är ju inga vintermänniskor så vi såg fram emot att våren skulle komma fort.

Fick hålla tummarna att snön skulle vara borta från vägarna den  28mars då vi hade bokat tid för besiktning av husbilen. Vi hade turen med oss och kunde få bilen besiktad och gasoltestad. Veckan efter den 1 april blev det en tur till Valö för fukttesten som gick bra. Några veckor senare var det dags för service på bilen sen var alla måsten klara.

Årets första tur gick till Grisslehamns camping den 30 mars. Härligt att säsongen nu var på gång.

Vår första lite längre ( i tid) resa startade vi den 12 april åkte hem den 18 april (påskveckan). Vi började i Örebro på Gustavsviks camping vidare till Kristinehamns Herrgårdscamping där vi stannade i 2 nätter. Första dagen fick vi sällskap av Margith o Mats Bergstens från Skultuna. Tyvärr så mådde Margith inte så bra så dom åkte hem för att kurerar sig dagen efter.

Vi åkte vidare till Arvika ställplats där vi inte hade campat tidigare. Vi hade fått tips om ställplatsen vid hamnen och vi hade tur att vi fick en plats, fina platser med  en egen trall och bord mellan platserna. Vi var omringade av idel norrmän. Fortsatte till Ingestrands camping i Arvika som också hade jättefina platser för husbilar med egen plats mellan bilarna, helt nya platser. Även här bara norrmän, lite trist så vi åkte vidare mot Åmål och Örnäs camping, och gissa vad …… bara norrmän här också, kände oss lite utanför eftersom alla tydligen kände alla så det var inte så kul så vi beslöt oss för att åka hem igen. Men vi hade i alla fall haft en fin resa och bilen funkade jättebra.

Vi hade också en plan att hinna byta panel på garaget i sommar så vi åkte i väg och köpte panel så det var klart så vi kunde börja när vi kom hem efter vår semester.

Några korta helgturer med husbilen blev det innan vår riktiga semester påbörjades  den 6 juni i Målsånna och avslutades den 2 juli på Karlsborgs camping.

Några stopp blev det där emellan: *Skovly camping Ringsted *Fyns Hoved camping * Bogense kystcamping * Viborgs Söcamping * Mariager camping *AAlborg strandcamping *Lemvig Strandcamping * Bork Havn camping * Sönderborg camping * Fjord lyst camping AAbenraa * Gåsevigs camping * Gammelbro camping Aareösund * Kerteminde camping * Ringsjöstrands camping i Osbyholm * Karlsborg camping.

Vi tillbringade dom flesta dagarna i Danmark eftersom vi trivs väldigt bra där.

Den 24 juli bytte vi husbil ! Det blev en LMC t 712, årsmodell 2017. I stort sett lika bil som vi hade men med en annan planlösning som vi ville ha. Badrum längst bak samt vinkelkök.

Helgen 2-4 aug tillbringade vi på Klackskärs camping i Östhammar och testade Sigge ( vår nya husbil) som funkade jättebra.

9 augusti for vi till Strängnäs och hälsade på hos Uffe o Elisabeth Bjelkefelt som bjöd på jättegod mat, gott vin och många skratt.

Efter frukost for vi iväg till Lyckarp ( lite utanför Eksjö) där vi hade stämt träff men Ann o Conny Rothsten, nya bekanta som visade sig vara en trevlig bekantskap. Vi satt ute och åt middag tillsammans och hade en trevlig kväll.

Vidare mot Eksjö camping där vi skulle träffa Margith o Mats. Ytterligare en trevlig kväll som avslutades med gemensam middag i deras nya husbil, vi bidrog med potatisgratäng och dom med en riktigt härlig lax.

Därpå for vi vidare och stannade på *Dragsö camping Karlskrona * Gunnarsö camping Oskarshamn * Kustcamp Gamleby samt *Korskullens camping innan vi drog oss hemåt igen.

Några helgturer:

23 augusti blev det Lugnets camping.
30 augusti Siljansbadets camping i Rättvik
13 september Orsa camping tillsammans med Bergstens

20 september Stenö havscamping
11 oktober Lugnet Falun med middag hos Källsved i deras nya hem i Falun. Som vanligt alltid trevligt att träffas

Sen tog vi ett moget beslut och ställde av husbilen för i år.
Nu väntade garaget på lite omvårdnad.
Trots god vilja och intentioner så blev vi inte helt klar med garaget i år så vi vet vad vi ska göra nästa sommar.

Det blev en lugn höst och vi firade julafton hos oss. Vi hade tur att få låna Hugo en vecka då Johan, Petra och Oscar skulle åka till Vetlanda och fira jul med Cajsa o Niklas.
Året avslutade vi med en lugn nyårsafton med god mat. Nu laddar vi inför ett nytt och härligt år.

Det var allt för i år. Vi hörs nästa år.

8-)

2019

Vecka 46:

Onsdag:

Lördag: Nu var det dags för lite jobbfest för Bosse. Vi fick låna Hugo till i morgon när husse och matte skulle på ishockey (Brynäs-Skellefteå 6-4)

Söndag: Lite nya gardiner till vardagsrummet på gång.

Vecka 45:

Fredag: Taklagsfest hos Rosendahls Maskintjänst dvs lillebror Kim Carlsen och hans son Daniel Strids firma.

Närmast till höger är kusin Stefan Carlsen. Till vänster ser vi husse själv Bosse Ingmarsson. En trevlig kväll med mat o dryck.
Idag kom även årets första snö och det kom med besked, moddigt och ymnigt.

Lördag: Testar upplägg av ny hemsida.